[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Są jednym ze sposobów zaskarbienia sobie sympatii i pozbycia się strachu i rezerwy w stosunku do lóż ze strony profanów.Służą też, aby zdobyć adeptki do lóż adopcyjnych żeńskich.Na zebraniu takim jeden z braci daje odczyt na temat zapowiedziany.Dom Benoit cytuje jako przykład trzy zebrania białe, na których tematami były: Rola kobiety w XIX wieku (wygłoszony w 1887 r.); Misja masońska kobiety w XIX wieku, oraz Bezpłatne nauczanie przymusowe i zawodowe.Na zebraniu białym, na którym zgromadziły się 4 loże w 1877 r.jeden z wielebnych dał odczyt na temat "Niebezpieczeństwa inwazji klerykalnej i doktryn cudowności" nakłaniając panie, aby kształciły się w sposób ma­soński, tj.odrzucając swoje aktualne nauczanie, "które jest oparte tylko na objawieniu ł na mistycyzmie" (Benoit F.H., I,409-10).To wystarcza, aby katolicy widzieli czego się trzymać, gdy się ich zaprasza na te zebrania, o których się mówi, że nie są agresywne (ide­ologicznie).A priori można przypuszczać, że nie jest rzeczą tak niewinną iść do świątyni masońskiej gdzie, świadomie lub skrycie, zaprzecza się istnieniu Boga i adoruje się to, co nie jest Bogiem.147.Stowarzyszenia teozoficzneMasoneria zwykła popierać wszystko co jest przeciwko dogmatom ka­tolickim.Z łona masonerii wychodzą fundatorzy lub propagatorzy wszyst­kich systemów lub doktryn, które mogą odciągnąć katolików od wiary.Między działaniami, które masoneria popierała wkładając w to wielki wy­siłek był teozofizm i wszystko co się tyczy wiedzy ukrytej.Pani Blavatsky, która wprowadziła teozofizm do Europy była także członkinią loży.Jej następczyni Anna Besant przewodnicząca Stowarzyszenia Teozoficznego w 1911 r.była wiceprzewodniczącą i wielką mistrzynią Rady Najwyższej Zakonu Międzynarodowego Masonerii Mieszanej.Także tutaj w Iquique są bracia masoni bardzo zaangażowani w propagowaniu stowarzyszenia teozoficznego.To się rozumie: doktryny teozoficzne o istocie Boga i duszy, o stosunku duszy do Boga - przekazują to samo czego uczy się w lożach.Wystarczy przeczytać prace, które mówią o historii teozofii czy teozofizmu, aby dostrzec, że każdy ośrodek teozoficzny który się zakłada, z pewnością ma członków loży wśród swoich fundatorów.Także między nami nie brak osób, które przez zwykłą ciekawość dają się zwabić do ośrodków teozoficznych lub lóż tego typu.Warto by tym osobom dać do przeczytania to co pisze o towarzystwach teozoficznych Webster, w swojej pracy tyle razy cytowanej.Mówiąc o masonerii pomocniczej i o niedorzeczności jej wierzeń, dodaje: "Wystarczy powiedzieć, że w nich, tak jak w większości tajnych towarzystw często zdarzają się gwałtowne dyskusje między zwolennikami pani Blavatsky a zwolennikami pani Be­sant.w międzyczasie wyszły też na światło różne skandale.To oczywiście spowodowało odstępstwa w szeregach teozofów, co wskazuje, że można spotkać między nimi osoby zupełnie niewinne.Niemniej jednak występo­wanie takich skandali w historii stowarzyszeń tajnych prowadzi do pytania czy są one przypadkowe czy też wynikają z metod stosowanych przez te towarzystwa i z tajnego nauczania? To, że osoby, przeciwko którym wy­toczono oskarżenia o perwersję seksualną nie były odizolowanymi jednost­kami, o tym świadczy wyznanie jednego z uczniów pani Blavatsky":"Istnieje w tym kraju pewna liczba teozofów, którzy mają odwagę pub­licznie protestować przeciwko użyciu Towarzystwa dla celów politycznych i przeciwko naruszaniu kodeksu moralnego przez niektórych członków.Ta część stanowi jednak drobną mniejszość, reszta jest przygotowywana do ślepego posłuszeństwa dyktatom pani Besant i pana Leadbeater.W tym sensie Towarzystwo Teozoficzne postępuje zgodnie z planem wszystkich towarzystw tajnych.Chociaż nominalnie nie jest stowarzyszeniem tajnym, jest nim jednak w istocie, skoro jest złożone z «kręgów» zewnętrznych i wewnętrznych całkowicie kontrolowanych przez wyższe kierownictwo [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • personata.xlx.pl