[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Klikamy na ikonie oka, towarzyszącejwarstwie, którą chcemy ukryć (rysunek15.21). Oko znika, a z okna dokumentuznika zawartość warstwy.W naszymprzykładzie znika obraz tła (patrz rysunek15.22).Photoshop zastępuje go szachownicą , która oznaczaprzezroczystość.Rys.15.21.Paleta Layers (Warstwy) z aktywną2.Aby ponownie wyświetlić warstwę, kliknij warstwą cieniaw tym samym polu jeszcze raz. Oko znówsię pojawia, a zawartość warstwy staje sięwidoczna w oknie dokumentu.Uwaga.Jeśli denerwuje Cię ta szachownica,możesz ją wyłączyć w oknie dialogowymTransparency & Gamut, wybierając opcjęNone z listy Grid Size.W tym samym okniedialogowym możesz edytować barwyi rozmiar pól.Okno Transparency &Gamut można wyświetlić wybierającpolecenie File/Preferences/Transparency& Gamut (Plik/Preferencje/Przezroczystośći przestrzeń kolorów) z górnego menu.Rys.15.22.Ramka deformacji otaczająca cieńCień w perspektywie1.Na palecie Layers (Warstwy) przełączamysię na tę warstwę, na której umieściliśmycień.W naszym przykładzie  warstwęKrzyś i Kuba cień (rysunek 15.21).2.Wybieramy polecenie Layer/Transform/Perspective (Warstwa/Przekształć/Perspektywa).Dookoła cienia pojawia sięramka deformacji z uchwytami na narożachi pośrodku wszystkich boków, jak narysunku 15.22.3.Pociągamy za narożny górny uchwyt kuśrodkowi, nadając cieniowi kształt trapezu(rysunek 15.23).Rys.15.23.Deformacja perspektywy (Perspective,Perspektywa)280 Rzucanie cienia4.Wybieramy polecenie Layer/Transform/Scale (Warstwa/Przekształć/Skaluj).Naszaramka deformacji zmienia się w ramkędeformacji skalowania.Zauważ, że możeszprzełączać się płynnie pomiędzy różnymirodzajami deformacji tyle razy, ilezechcesz, zanim ją wreszcie ostateczniezatwierdzisz.5.Skalujemy cień w pionie (rysunek 15.24).6.Wybieramy polecenie Layer/Transform/Skew (Warstwa/Przekształć/Pochyl).Rys.15.24.Deformacja skali (Scale, Skaluj) 7.Nadajemy cieniowi pochylenie(rysunek 15.25).8.Umieszczamy kursor wewnątrz ramkideformacji i przeciągając cień myszą,dopasowywujemy dokładnie jego położeniedo postaci.9.Po uzyskaniu zamierzonego kształtu cieniawprowadzamy w życie zaplanowanądeformację naciskając Enter.10.Edytujemy cień, nadając mu określonykolor, stopień przejrzystości i rozmycie(patrz punkt  Edycja cienia ).Rysunek15.26 pokazuje cień po modyfikacji.Uwaga.Aby przeprowadzić identycznąRys.15.25.Ukosowanie (Skew, Pochyl)edycję dla kilku kolejnych obszarów albowarstw  na przykład identyczne rozmycieza pomocą filtra Gaussian Blur, wybierajten filtr zawsze u samej góry menu Filter(Filtr).Zostanie on wtedy wykonany bezwyświetlania okna dialogowego, z ostatnioużytymi przez nas parametrami.Rys.15.26.Uzyskany cień po deformacji, rozmyciui zwiększeniu przejrzystości281 Rozdział 15Opcja zachowania przezroczystości11.Aby podkreślić  trójwymiarowośćnaszego perspektywicznego cienia, wartoIkona sprzężenia warstwwprowadzić jego stopniowe przygaszanieIkona widoczności warstwy tław oddali.Zaczynamy od przywróceniawidoczności warstwy tła naszego obrazu,klikając w okienku z lewej.Przy warstwietło pojawia się ikonka oka (rysunek 15.27).Uwaga.Warto też sprzęgnąć ze sobąwarstwy Krzyś i Kuba oraz Krzyś i Kubacień, wstawiając  pętelkę w drugimz lewej okienku (rysunek 15.27).W tensposób zapobiegamy przypadkowemurozjechaniu się postaci z cieniem przyprzemieszczaniu elementów obrazu wRys.15.27.Warstwa z cieniem na palecie Layerstrakcie dalszej pracy.(Warstwy)12.Wprowadzamy stopnowe zanikanie cienia.Najdoskonalszy efekt można uzyskać,stosując dla warstwy cienia gradientowąmaskę (patrz punkt  Blaknięcie napisu.w rozdziale 13.).Ponieważ jednakw naszym przykładzie tło jest prawie białe,wystarczające okazało się pomalowaniecienia wypełnieniem gradientowym od bielido przezroczystości, jak na rysunku 15.28.Strzałka pokazuje kierunek nakładaniagradientu.Aby wypełnienie gradientowewpłynęło tylko na sam cień, opcja PreserveRys.15.28.Rozjaśnianie cienia wypełnieniemTransparency (Zachowaj przezroczystość)gradientowymdla warstwy cienia musi być włączona, jakna rysunku 15.27.13.Po ostatecznym zakończeniu pracylikwidujemy nadmiar warstw w obrazie.(Patrz też: wkładka kolorowa, rysunek 64.)Uwaga.Szczegółowy opis użycia wypełnieńgradientowych znajdziesz w rozdziale 10., Malowanie.Rys.15.29.Inny przykład perspektywicznejdeformacji cienia282 [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • personata.xlx.pl