[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Utwórz folder, którego chcesz u¿ywaæ na przyk³ad Moje wiadomoSci w folderzeMoje dokumenty.2.Kliknij Narzêdzia, Opcje.3.Na karcie Konserwacja kliknij przycisk Folder przechowywania.4.W oknie lokalizacja przechowywania kliknij przycisk Zmieñ, aby otworzyæ oknoPrzegl¹danie w poszukiwaniu folderu.5.Zaznacz wczeSniej utworzony folder.OutlookExpress przeniesie wiadomoSci przy nastêpnym uruchomieniu programu.UWAGAKa¿da to¿samoSæ korzysta z innego magazynu wiadomoSci.JeSli korzystasz z to¿samoSci i chceszprzenieSæ wiadomoSci do miejsc, w których ³atwo je znalexæ, mo¿esz utworzyæ oddzielny folder dla ka¿dejto¿samoSci i powtórzyæ procedurê dla ka¿dej z nich.OSTRZE¿ENIEJeSli zajrzysz do folderu przechowywania wiadomoSci, znajdziesz tam plik Folders.dbx i oddzielny plik.dbxdla ka¿dego z folderów Outlook Expressu.Plik Folders.dbx zawiera informacje o strukturze katalogów to¿sa-moSci, a pozosta³e pliki zawieraj¹ wiadomoSci.Nie warto próbowaæ reorganizacji przez bezpoSredni¹ zmia-nê tych plików.Zmieniaj¹c nazwê lub usuwaj¹c plik mo¿esz tylko zmyliæ lub unieruchomiæ OutlookExpress.Po³o¿enie tych plików jest zapisane w Rejestrze (wartoSæ Store Root w kluczu HKCU\Identi-ties\{GUID}\Software\Microsoft\Outlook Express\5.0); próba przesuniêcia folderu przechowywania w Eks-ploratorze Windows to te¿ proszenie siê o k³opoty.Najlepiej jest pozwoliæ dzia³aæ samemu programowi.Rozdzia³ 21: U¿ywanie i dostosowywanie programu Outlook Express 635Archiwizacja starych wiadomoSciOutlookExpress nie posiada polecenia pozwalaj¹cego archiwizowaæ stare wiadomoS-ci.Mo¿esz jednak osi¹gn¹æ ten cel, korzystaj¹c z nastêpuj¹cych instrukcji:1.Utwórz w OutlookExpressie nowy folder z odpowiedni¹ nazw¹ na przyk³ad Wia-domoSci 2001.JeSli chcesz trzymaæ oddzielnie wiadomoSci odebrane i wys³ane,musisz stworzyæ dla nich oddzielne foldery.2.Otwórz okno Znajdowanie wiadomoSci (w Outlook Expressie kliknij Edycja,Znajdx, WiadomoSci lub naciSnij [Ctrl+Shift+F]).3.W oknie Znajdowanie wiadomoSci skorzystaj z pola Odebrana przed, by zlokali-zowaæ wiadomoSci do archiwizacji.4.Po wySwietleniu odszukanych wiadomoSci przeci¹gnij je do wczeSniej utworzo-nych folderów.5.Zamknij Outlook Express.6.Otwórz magazyn wiadomoSci w Eksploratorze Windows.Odszukaj plik.dbxz nazw¹ twojego folderu do archiwizacji.7.Skopiuj folder do miejsca poza magazynem wiadomoSci.Powtórz tê czynnoSæ dlapozosta³ych folderów archiwalnych.8.Otwórz OutlookExpress i usuñ foldery archiwalne.JeSli musisz skorzystaæ ze zarchiwizowanych wiadomoSci, musisz stworzyæ w OutlookExpressie foldery z tak¹ sam¹ nazw¹, jak foldery archiwum, zamkn¹æ Outlook Express,skopiowaæ foldery archiwalne do magazynu wiadomoSci (zastêpuj¹c nimi pliki.dbxutworzonych przed chwil¹ folderów) i otworzyæ ponownie OutlookExpress.Przenoszenie plików programu Outlook Express do nowego komputeraJeSli stary komputer znajduje siê w tej samej sieci co nowy, przeniesienie wszystkichustawieñ Outlook Expressu do nowej maszyny nie bêdzie zbyt trudne.Najpierw,w starym komputerze, zarchiwizuj ka¿de konto i ksi¹¿kê adresow¹.Aby zarchiwizo-waæ konto, kliknij Narzêdzia, Konta, zaznacz nazwê konta i kliknij Eksportuj.Abyzarchiwizowaæ ksi¹¿kê adresow¹, otwórz okno Ksi¹¿ka adresowa, kliknij Plik, Eks-portuj, Ksi¹¿ka adresowa (WAB).Teraz nale¿y okreSliæ po³o¿enie magazynu wiado-moSci: kliknij Narzêdzia, Opcje, karta Konserwacja, przycisk Folder przechowywa-nia.Rcie¿kê t¹ mo¿esz skopiowaæ do Schowka, naciskaj¹c [Ctrl+C], aby móc ³atwo od-nalexæ folder w Eksploratorze Windows.Na nowym komputerze importuj konta i ksi¹¿kê adresow¹.Aby importowaæ konto,kliknij Narzêdzia, Konta, przycisk Importuj.Aby importowaæ ksi¹¿kê adresow¹,otwórz okno Ksi¹¿ka adresowa i kliknij Plik, Importuj, Ksi¹¿ka adresowa (WAB).Na-stêpnie kliknij Narzêdzia, Opcje.Na karcie Konserwacja kliknij przycisk Folder prze-chowywania, by odkryæ po³o¿enie nowego magazynu wiadomoSci.Aby zakoñczyæ przeprowadzkê, zamknij Outlook Express i skopiuj wszystkie pliki zestarego magazynu do nowego.Po ponownym otwarciu OutlookExpressu wszystkopowinno byæ na swoim miejscu
[ Pobierz całość w formacie PDF ]